Hasil Pembelajaran
1. Menggunakan internet, laman web, pembelajaran secara dalam talian dan luar talian;model perpautan dalam penyusunan bahan, dan perpautan antara bahan.
2. Memilih bahan internet untuk pengajaran dan pembelajaran.
3. Membina tapak pembelajaran yang mudah.
4. Mengedit bahan pengajaran secara dalam talian.
5. Menggunakan bahan bahasa Melayu dalam internet, alat pengarangan, animasi dalam persembahan, dan cakera padat pembelajaran dalam p&p bahasa Melayu.
6. Mengadakan simulasi pengajaran Bahasa Melayu secara sidang video.
Kandungan :
Tajuk 1 | Penggunaan Enjin Pencari Bahan Bahasa Melayu |
· Menggunakan web, video, audio, dan imej · Menggunakan kata kunci, frasa yang sesuai untuk mendapatkan bahan pengajaran bahasa Melayu · Menyimpan bahan dalam bentuk fail Internet dan katalog | |
· Amali M1: Fail internet dan Katelog internet | |
Tajuk 2 | Menggunakan Internet, Enjin Pencari Bahan dalam Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Melayu |
· Mengumpul dan mengkategorikan bahan audio, video, grafik dan teks. · Mengumpul bahan daripada Internet ke dalam folder berdasarkan kemahiran bahasa. | |
· Amali M2: Sukatan Pelajaran Bahasa Melayu KBSR Tahun 1-6 dan KSSR Tahun 1&2 : 10 Buah Video : 5 Buah Muzik | |
Tajuk 3 | Aplikasi Garis Panduan dan Etika Penggunaan Internet |
· Memuat turun garis panduan dan etika penggunaan internet · Memindahkan garis panduan dan etika penggunaan internet dalam bentuk brosur dan PowerPoint | |
Amali M3: Powerpoint Garis Panduan dan Penggunaan Internet |
Tajuk 4 | Bahan Internet untuk Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Melayu | |
| ||
· bahan sastera, bahan tatabahasa, bahan bidang ilmu sains yang digunakan dalam proses P&P · “Storyboard” bagi proses penggunaan setiap bahan masing-masing. | ||
Tajuk 5 | Membina dan Menggunakan Tapak, Laman Web Pembelajaran dan Pakej Tutorial Pembelajaran dalam Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Melayu | |
· Prosedur pembinaan tapak pembelajaran bagi pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu · Prosedur pembinaan laman web pembelajaran bagi pengajaran dan pembelajaran Bahasa Melayu · Membina dan menggunakan tapak pembelajaran dan laman web bahasa Melayu · Membina dan menggunakan pakej Tutorial Pembelajaran. | ||
Tajuk 6 | Membina dan Mengaplikasikan Struktur Perpautan dalam Penyusunan bahan Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Melayu | |
· Struktur Hierarki dan Struktur Komposit · Struktur Linear · Struktur Rangkaian | ||
Tajuk 7 | Tajuk 7 -Mengaplikasikan Model Pemprosesan Maklumat dalam Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Melayu | |
| ||
Amali M7 Membina modul P&P tentang “suku kata KV” dan disertai dengan beberapa latihan | ||
Tajuk 8 | Pengajaran Bahasa Melayu Secara Dalam Talian dan Luar Talian | |
| ||
Menggunakan web tentang “ peralatan muzik tradisional” sebagai bahan mengajar bagi murid tahap 2” | ||
Tajuk 9 | Mengedit Bahan Pengajaran Bahasa Melayu Secara Dalam Talian Menjadi Brosur, News Letter, dan Kad Pengumuman | |
| ||
· Amali M9: Membuat Brosur tentang Sajak. | ||
Tajuk 10 | Membina Bahan Video dan Audio Untuk Pengajaran Kemahiran Bahasa Melayu | |
· Menentukan peringkat pengajaran dan kemahiran bahasa · Menentukan prinsip pembinaan bahan video dan audio · Membina bahan video dan audio | ||
Amali: Video tentang Keselamatan jalan raya | ||
No comments:
Post a Comment