Murid tahun 2
"storyboard"
• Guru membaca puisi dengan intonasi dan sebutan yang betul |
• Murid dibahagikan dalam lima kumpulan dan membaca puisi tersebut secara kuat mengikut kumpulan masing-masing. |
• Murid diminta membina ayat berdasarkan lima perkataan yang daripada petikan puisi. • sahabat • sulit • kesal • sesal • perjuangan |
• Murid diminta menulis sepucuk surat yang diselitkan dengan sebuah puisi pendek kepada rakan terbaik dalam kelas masing-masing |
Bahan Tatabahasa yang digunakan dalam proses P&P
Tahun 3
"storyboard"
· Guru memaparkan satu video tentang kata nama, tanda baca dan jenis-jenis ayat. |
· Murid diminta memberikan perhatian yang sepenuhnya dan guru akan memberikan penerangan secara jelas bagi setiap aspek |
· Selepas selesai mengajar satu jenis tatabahasa, guru akan meminta murid membuat latihan bersama-sama untuk menguji kefahaman |
· Murid diminta membina ayat berdasarkan kata nama am yang terdapat dalam video. |
· Guru akan memberikan satu petikan kepada murid dan murid diminta menulis semula petikan tersebut dengan menggunakan tanda baca yang betul. |
Bahan Ilmu yang digunakan dalam proses P&P
Tahun 3
"storyboard"
· Guru memaparkan satu video tentang “rahsia lebah madu” |
· Murid diminta memberikan perhatian yang sepenuhnya dan guru akan memberikan penerangan secara jelas bagi setiap aspek |
· Selepas selesai mengajar lebah madu melalui video, guru meminta murid menceritakan semula berdasarkan pengetahuan mereka. |
· Murid dibahagikan dalam kumpulan dan diminta membuat peta minda yang kreatif tentang cirri-ciri lebah madu dalam kertas serbak. |
· Murid diminta membentangkan hasil kerja masing-masing di hadapan kelas |